onsdag 6 april 2011

En liten dandy


Som jag tidigare skrivit fantiserar jag ofta om att att sy fantasifulla flickkläder, men det blir oftast just inget mer än fantasier eftersom jag har två söner. Visst kan man sy fina kläder till pojkar men det är inte lika lätt att ta ut svängarna, tycker jag. Som tur är har jag två klädintresserade gossar som gärna klär sig i väst och sammetsbyxor när de ska på fest, och det är ju underbart fint tycker jag. Länge har min yngsta son önskat sig en fluga men av någon anledning blir det aldrig av att jag syr någon. Men så senast när vi skulle på kalas var han mycket bestämd, han ville ha "en rosett som Pelle Svanslös har!". I gömmorna hittade jag ett duvblått sidenband som matchade skjortan och knöt det till en rosett. Med sina lillgamla manér och finlemmade kropp blev han en riktig liten dandy.

3 kommentarer:

  1. Åh vad tjusigt! jag smälter jag med! :)

    SvaraRadera
  2. Så söt! Och han verkar verkligen trivas framför kameran dessutom :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
    //Sofia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...